2 musikvideos. Sparzanza children shouldnt play with dead things och Hamish

I väntan på att min första musikvideo som jag regisserat "Sparzanza - Methadream" läggs upp online. Tänkte jag lägga upp 2 andra gamla musikvideos jag producerat som jag hittade på youtube.

Sparzanza Children Shouldnt Play with Dead Things.

Den allra första musikvideo jag var involverad med. Spelade in den 2003. Videon regisserades av Fred Anderson, jag stod som producent och för ljusättningen och var ändå lite kreativt inblandad. Fred kom till Karlstad från östersund för att regissera videon, han skötte sedan efterarbetet hemma i östersund. Martin Rhóden kom över med sin hemmabyggda steadycam, samma som vi använde i The werewolf cult Chronicles: Vietnam 1969. Vi använde steadycam i varje tagning. Tyckte det var praktiskt då eftersom den tar ca 40 min att stabilisera o den går ju att använda som ett stativ om man vill det.



Hamish - för mycket jävla.

Det här är min andra video jag producerat det var efter sparzanza videon och samma år 2003, den här videon fick jag dessutom pröjs för. Blev kontaktad av artisten Hamish, som ville ha avlastning med producentandet på sin video. Regisserade gjorde Jan Vasques, som bla tidigare gjort videos till Kylie Minouge. Precis som med Sparzanza videon använde vi steadycam i varje tagning, Martin Rhoden igen.:) Videon blev lite av en hit sen på ztv, låg på deras topp 25 det året några månader. Jag själv syns i en liten cameo när jag står o väntar på bussen, hip hop kändisen Dogge från Latin Kings syns också i en liten cameo. Lärde mig mycket av att jobba med en etablerad regissör o det var en kul inspelning.:)


Kommentarer
Postat av: Fred Anderson

"Children Shouldnt Play with Dead Things" är verkligen en hemsk, hemsk och misslyckad video. Bland det sämsta jag gjort i mina långa karriär av ganska usla produktioner. Never again.

2008-10-12 @ 20:12:41
URL: http://fredzilla.blogspot.com
Postat av: Ola Paulakoski

Nej vad töligt att du tycker det Fred, inte förvånad dock.:)



Själv tycker jag den blev helt ok, ingenting jag skäms för att ha varit inblandad med.



Nånting också som jag tycker ni ska ha cred för är klippningen. Nånting jag lagt märke till mer när jag jobbat med min nya video som släpps snart, tycker det är väldigt intensivt och passar bra i tempo till musiken. Ni fick ihop det rätt bra även fast det inte fanns tillräckligt med material.

2008-10-13 @ 14:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0