Dead Space. Nytt skräckspel till Xbox 360 o PS3!

Dead Space är ett nytt skräckspel från EA. Har inte spelat ett bra skräckspel sen de tidigare Resident Evil spelen kom ut, "Har spelat igenom hela serien, tycker det blev lite för mycket arkad action vid fyran"

Var lite skeptisk först mot Dead Space. Men de senaste trailersarna som släppts o en del av bakom materialet på Xbox Live har övertygat mig om att det här kan va nåt riktigt speciellt. Lägger upp 3 trailers på min blogg här nedan, riktigt snygga trailers faktiskt, den sista är kul. Grindhouse trailer klippt som en trailer i stil med Faces of Death "Påminner lite om Eli Roths Thanksgiving trailer också". Varelserna ombord på rymdskeppet ser riktigt mysiga ut, som tagna direkt från The Thing o spelet verkar ha liknande atmosfär som Event Horizon o Alien.

Spelet ska tydligen vara riktigt brutalt splattrigt också, för att döda monstren måste man massakera dem i småbitar för att de ska dö. "Likt demonerna i Evil Dead". Väl inriktade skott eller headshots funkar alltså inte. Menyerna sitter på gubbens backpack, går heller inte att pausa i spelet. Finns inga riktiga vapen heller i spelet utan man får försvara sig med diverse olika typer av futuristiska verktyg. Allt för att göra det extra trovärdigt o nervigt. Nu får det här spelet verkligen skrämma skiten ur mig annars blir jag besviken!

På torsdag släpps det. Återkommer med mina intryck av spelet när jag spelat. Min xbox lär gå varm när jag förhoppningsvis skiter knäck hemma i lägenheten över helgen. :)

Den översta trailern här nedan är bäst.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0